reklama

Vysokoškolská práca externistu

Som študentka externého štúdia a tiež ma čaká skúškové tak ako každého z vás. O tom, že denné štúdium je kvalitnejšie niet pochýb. Teraz sedím nad zadaním práce a rozmýšľam čo napísať. Hneď na úvodnej hodine, mimochodom to bola prvá prednáška akademického roka, nám bolo dané zadanie, ktoré máme na ďalšiu hodinu vypracovať. Samozrejme na ďalšej hodine nás očakáva písomná skúška z daného predmetu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu
(zdroj: http://aktualne.centrum.sk/domov/zdravie-skolstvo-spolocnost/cla)

Pre tých, ktorí nevedia ako to na takom externom štúdiu vyzerá, malý letmí pohľad. Prídete v sobotu do školy (keď sa vám chce vstávať), tam vám niekto odprednáša niekoľko hodín. Samozrejme už po pol hodine nevnímate a po celom dni prednášky odchádzate otupený informáciami do bežného sveta. Na úvodnej prednáške sa dozviete kritéria hodnotenia daného predmetu, čo musíte spraviť preto, aby ste získali kredity. Zvyčajne je to vypracovanie práce a skúška písomnou formou, pri niektorých predmetoch je aj ústna skúška. Prvým krokom je napísanie nejakej práce, vypracovanie projektu alebo niečo podobné. Poďme teda vytvoriť prácu. Otvoríme si zadanie, ktoré sme dostali. Vezmeme príslušné skriptá a ideme na to. Názov zadania práce sa zdohuje zo skriptami (toto môžeme nazvať prvým medzikrokom k úspešnému napísaniu). Aby sme však neopísali celú knihu, tak máme aj presne napísane, čo, kde, ako, bude a za koľko bodov bude hodnotené. Keď som si prečítala zadanie, prišla som na to, že skriptá vôbec nepotrebujem, že nič potrebné k napísaniu práce v nich nie je. Druhá možnosť ako nájsť niečo vhodné k práci je použitie Internete, veď na nete je vraj všetko a čo tam nie je, neexistuje. Po niekoľkých hodinách prehlasujem, že som nič použiteľné nenašla. Výsledkom teda je, že toto nie je správna cesta k dosiahnutiu cieľu. Tretia možnosť je spýtať sa spolužiakov. Po búrlivej niekoľko hodinovej mailovej diskusii prichádzam na to, že nie som sama, čo sa nevie pohnúť z miesta. Že aj spolužiaci, ktorí sa na začiatku tvárili ako majstri sveta priznávajú, že sú na tom rovnako. Vrátim sa teda z kratšej cesty a skúsim niečo iné. Ako štvrtú možnosť som oslovila niekoľko kamarátov, samozrejme titulovaných, ktorí sa s niečím podobným mohli stretnúť už počas ich štúdia, prípadne by mohli ukázať nejaká príklady z praxe. Po dlhšom čase aj kamaráti nechápavo krútili, čo to od nás vôbec vyučujúci chce.Vyskúšala som päť možností ako napísať prácu, keď o danej problematike nemám ani potuchy. Pät možností, päť neúspechov. Ako sa teda s niečím takým popasovať? Sadla som si nad zadanie a zvládla som dva doby asi zo siedmich, a to vytvoriť titulný list (samozrejme v zadaní bolo presne napísane, čo všetko má titulný list obsahovať) a citáciu použitých zdrojov a literatúry (to boli tie informácie, ktoré som našla na internete, ale neboli dostačujúce). Na keďže človek by veľmi rád predmet absolvoval a k absolvovanie treba najskôr odovzdať prácu, tak treba vytvoriť aj jadro. Termín tlačí, a síce už mám titulku a ako takú literatúru, stále mi chýba to podstatné. Zaťať zuby, zmobilizovať všetky sily, myšlienky a skúsenosti a musí to nejak ísť. Po prebdenej noci a prebdenom dni sa pozerám na výsledok svojej práce, 10 strán a k tomu ešte titulka a literatúra. Nie je to až také zlé, ako to vyzeralo na začiatku. Aj hlavu a pätu to má, aj zmysel to dáva. Škoda len toho času, ktorý som venovala tomu, že sa to nedá.S odhodlaním a chuťou, človek dokáže všetko, dokonca napísať aj niečo, o čom predtým nemal žiadne vedomosti. Stačí aby mal človek motivácia a tlačil ho termín, vraj pod tlakom sa pracuje lepšie... Na záver krátke zhrnutie môjho postupu1.možnosť – skriptá2.možnosť – internet3.možnosť – spolužiaci4.možnosť – kolega5.možnosť – spoľahni sa sám na seba...nabudúce budem pracovať len v cykle 1,2,5 :-).Práca je úspešne dopísaná, ale čo spôsobovalo ten prvotný odpor k jej nenapísaniu, čo spôsobilo tú nechuť? Odpoveď sa ponúka len jedna. Málo odprednášaného, veľa samostatnej práce a človek je tvor lenivý, pohodlný...Zahoďme nechuť a makajme... to je cesta k úspechu (snáď)...

Monika Višňovská

Monika Višňovská

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu